BMW rad 5 (E34)
BMW E34 sa dostalo do výroby vo februári roku 1988. Výroba tohto modelu vo verzii sedan sa skončila v roku 1995 a vo verzii touring pokračovala až do júna 1996. Model E34 bol náhradou za predchádzajúci model z označením E28, ktorý sa prestal vyrábať v roku 1988. Po modeli E34 nastúpil model E39 a to v roku 1996. Týmto modelom chcelo BMW dobehnúť náskok svojho najväčšieho rivala Mercedesu s modelom W124. BMW radu 5 tretej generácie získalo ocenenie za bezpečnosť a spoľahlivosť, a bolo považované za jeden z najelegantnejších tvarov svojej doby.
Podrobný popis inovácií
02/1988 Uvedenie do výroby M20 a M30 motorov (2 ventily na valec)
- Úvod 520i M20 (129 hp)
- Úvod 525i M20 (170 hp)
- Úvod 530i M30 (188 hp)
- Úvod 535i M30 (211 hp)
03/1988 začatie výroby diesla v e34
- Úvod 524td (turbo diesel, 115 hp)
09/1988 Uvedenie do výroby ///M modelu
- Úvod M5 3.6 (315 hp)
- začali sa montovať šošovkové svetlá a svetlá s tzv. úsmevom
02/1990 Zavedenie do výroby motor M50 (4 ventily na valec)
- Začatie výroby 520i M50 (150ps)
- Začatie výroby 525i M50 (192ps)
- Ukončenie výroby 520i M20 (129 hp)
- Ukončenie výroby 525i M20 (170 hp)
- Ukončenie výroby 530i M30 (188 hp)
09/1990 Nové prevodovky pre M50 motor
- Nová 5 rýchlostná aut. prevodovka ZF pre 520i,525i (predtým 4-rýchlostná GM)
- Nová manuálna prevodovka ZF pre model 525i
- zmenená palubná doska (mechanické počítadlo km nahradilo digitálne)
- zmenené vyhrievané sedadlá
01/1991 - nová manuálna prevodovka ZF pre model 520i
09/1991 Uvedenie nových turbo-dieslových motorov, uvedenie do výroby verzie touring
- uvedenie 525TD (turbo-diesel 115ps)
- ukončenie výroby 524TD (turbo-diesel 115ps)
- uvedenie verzie touring
- kovové kľučky dverí nahradili plastové
- nové kvalitnejšie látky v interiéri
- Upravené svetlomety
- Upravený [[tempomat
]]* upravené centrálne zamykanie
- automatické otváranie okien po stlačení tlačidla
10/1990 - uvedenie do výroby 525iX (192ps, pohon všetkých kolies)
12/1991 M model nahradený silnejším
- uvedenie do výroby M5 538 (3,8L, 340ps)
- ukončenie výroby M5 536 (3,6L 315ps)
05/1992) - zavedenie ABS do všetkých modelov štandardne (predtým len 525i)
09/1992 zavedenie vanos-u, exteriérové zmeny, nové motory
- uvedenie do výroby 530i M60 (V8, 218ps)
- uvedenie do výroby 540i M60 (V8, 286ps), zatiaľ len s aut. prevodovkou
- ukončenie výroby 535i M30 (211ps)
- zavedenie vanosu do M50
- nové spätné zrkadlá v tvare E36
- za príplatok bol možný objednať airbag spolujazdca
- elektrické sťahovanie okien vpredu štandardne u 525i
- airbag vodiča štandardne u všetkých modelov
- upravené sedadlá
03/1993 Nové motory
- uvedenie do výroby 525TDs (turbo diesel, 143ps)
- uvedenie do výroby 518i (M40, 113ps)
09/1993 Upravené veci v interiéri
- upravený airbag volantu
- upravené kľučky okien
- kožené čalúnenie výplne dverí
01/1994 - Upravené vstrekovacie čerpadlá pre 525td a 525TDs
03/1994 - Nová 6 rýchlostná prevodovka pre model 540i, zvýšenie max. rýchlosti
- zavedený balíček výbavy executive pre 518, 520i, 525i, 525td a 525tds
04/1994 - uvedenie 518i (M43, 115ps)
- ukončenie výroby 518i (M40, 113ps)
- široká kapota a maska pre všetky modely (predtým len V8 modely 530i, 540i)
05/1994 - nová 6 rýchlostná manuálna prevodovka pre M5 (538), väčšie brzdy, a 18" kolesá
- nové volanty (farebný znak BMW namiesto čierneho)
01/1995 - štandardne dávané kolesá s ľahkých zliatin
- zavedenie EWS-II-plne integrovaný imobilizér s transpondérom v jednotlivých kľúčoch
05/1995 - uvedenie 518i (s pohonom na zemný plyn)
12/1995 - ukončenie výroby e34 [[sedan ]] 06/1996 - ukončenie výroby e34 touring
Náhľad fotografií zo zložky BMW rad 5 (E34)
jaaaaj :)
(Jan, 4. 2. 2012 1:57)